• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Ford Ranger 2.0 Ecoblue Bi-TDCI 213 pk

Vanaf € 799,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Ford Ranger EcoBlue Bi-TDCI Raptor 213 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 213 pk 217 pk 240 pk 247 pk
Koppel 500 Nm 510 Nm 580 Nm 597 Nm
Max. koppel bij 1750–2000 tpm 1750–2000 tpm 1750–2000 tpm 1750–2000 tpm
Topspeed 170 km/u 173 km/u 187 km/u 189 km/u
Prijs incl. BTW € 799,- € 799,- € 899,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel * € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1997 cc
Boring 84 mm
Slag 90 mm
Compressieverhouding 16 : 1
Motorcode YN2G (Bi-Turbo)
ECUSpecificatie
Type Continental / Siemens SID212evo
Fabrikant Continental / Siemens
Opmerking Meestal bench-unlock; daarna programmeren via OBD

Let op — Raptor Bi-Turbo gebruikt doorgaans SID212evo. Voor tuning moet de ECU eerst worden ge-unlocked. De auto blijft veilig in onze garage; leenauto op verzoek.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk. ** Standaard geen dyno-run tenzij nodig; meting vóór/ná is optioneel incl. testrapport.

Vanaf € 799,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


De Ford Ranger is al jaren een icoon binnen het pick-up-segment. Gebouwd om te presteren, of het nu gaat om werk, avontuur of dagelijks gebruik. Zijn robuuste ladderchassis, intelligente vierwielaandrijving en sterke EcoBlue-dieselmotoren maken hem tot een echte alleskunner.
De Ranger combineert brute kracht met moderne technologie: van geavanceerde veiligheidssystemen tot een comfortabel interieur met premium afwerking. Of je nu kiest voor de zuinige 2.0 EcoBlue of de krachtige Bi-Turbo-variant, één ding blijft hetzelfde — de Ranger levert altijd controle, souplesse en vertrouwen, op elk terrein en in elke situatie.

Met een chiptuning van Unlimited Tuning ervaar je de Ranger op zijn best: meer trekkracht bij lage toeren, vlottere acceleratie en nog meer rijplezier, zonder concessies aan betrouwbaarheid of levensduur.