Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 292 pk | 298 pk | 450 pk | 460 pk |
Koppel | 491 Nm | 501 Nm | 700 Nm | 730 Nm |
Max. koppel bij | ≈ 2350–4000 tpm | ≈ 2350–4000 tpm | ≈ 2350–4000 tpm | ≈ 2350–4000 tpm |
Topspeed | 180 km/u | 184 km/u | 198 km/u | 200 km/u |
Prijs incl. BTW | € 399,- | € 499,- | € 599,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
Motor specificatie | |
---|---|
Motorinhoud | 2956 cc |
Boring | 85,4 mm |
Slag | 86,0 mm |
Compressieverhouding | 10,5 : 1 |
Motorcode | V6 EcoBoost “Nano” — VIN-specifiek |
ECU | Specificatie |
---|---|
Type | Bosch MG1 (benzine), variant VIN-/MY-specifiek |
Fabrikant | Bosch |
Opmerking | Veelal OBD-programmeerbaar na (eventuele) bench-unlock; exacte methode afhankelijk van SW-versie. |
Let op — Exacte motorcode en ECU-variant verschillen per bouwjaar/markt. Met het VIN vullen we die velden exact voor je in en kiezen we meteen de juiste programmeermethode.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning (geen powerbag)
- Uitstekende service
- 5 dagen in de week open
- Goed en snel bereikbaar via onze live-chat

De Ford Ranger is al jaren een icoon binnen het pick-up-segment. Gebouwd om te presteren, of het nu gaat om werk, avontuur of dagelijks gebruik. Zijn robuuste ladderchassis, intelligente vierwielaandrijving en sterke EcoBlue-dieselmotoren maken hem tot een echte alleskunner.
De Ranger combineert brute kracht met moderne technologie: van geavanceerde veiligheidssystemen tot een comfortabel interieur met premium afwerking. Of je nu kiest voor de zuinige 2.0 EcoBlue of de krachtige Bi-Turbo-variant, één ding blijft hetzelfde — de Ranger levert altijd controle, souplesse en vertrouwen, op elk terrein en in elke situatie.
Met een chiptuning van Unlimited Tuning ervaar je de Ranger op zijn best: meer trekkracht bij lage toeren, vlottere acceleratie en nog meer rijplezier, zonder concessies aan betrouwbaarheid of levensduur.