Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 170 pk | 173 pk | 200 pk | 206 pk |
Koppel | 405 Nm | 413 Nm | 450 Nm | 464 Nm |
Max. koppel bij | 1750–2500 tpm | 1750–2500 tpm | 1750–2500 tpm | 1750–2500 tpm |
Topspeed | 180 km/u | 184 km/u | 198 km/u | 200 km/u |
Prijs incl. BTW | € 799,- | € 799,- | € 899,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
Montagetijd | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
Motor specificatie | |
---|---|
Motorinhoud | 1997 cc |
Boring | 84 mm |
Slag | 90 mm |
Compressieverhouding | 16,3 : 1 |
Motorcode | YNTX |
ECU | Specificatie |
---|---|
Type | Continental / Siemens SID212 (soms SID212evo) |
Fabrikant | Continental / Siemens |
Opmerking | Bench-unlock vereist; na unlock programmeren via OBD |
Let op — Dit model gebruikt doorgaans een SID212 ECU. Voor tuning moet de ECU eerst worden ge-unlocked. Gedurende de periode blijft de auto veilig in onze garage; leenauto op verzoek.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk. ** Standaard geen dyno-run tenzij nodig; meting vóór/ná is optioneel incl. testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning (geen powerbag)
- Uitstekende service
- 5 dagen in de week open
- Goed en snel bereikbaar via onze live-chat

De Ford Ranger 2.0 EcoBlue 170 pk is een van de meest veelzijdige pick-ups in zijn klasse. Met zijn moderne dieseltechniek, krachtige trekkracht en verfijnde 10-traps automaat biedt hij zowel kracht als efficiëntie. Standaard levert hij 170 pk en 420 Nm, ruim voldoende voor dagelijks gebruik of zwaar werk.
Met onze chiptuning stijgt het vermogen richting 210 pk en 500 Nm, wat resulteert in een voelbaar soepelere acceleratie, snellere gasrespons en meer trekkracht bij lage toerentallen. De Ranger blijft daarbij even betrouwbaar en zuinig — maar voelt stukken levendiger aan.