| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 150 pk | 153 pk | 190 pk | 196 pk |
| Koppel | 370 Nm | 377 Nm | 440 Nm | 453 Nm |
| Max. koppel bij | 2000–2500 tpm | 2000–2500 tpm | 2000–2500 tpm | 2000–2500 tpm |
| Topspeed | 194 km/u | 198 km/u | 213 km/u | 215 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 799,- | € 799,- | € 899,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week | 1 tot 1,5 week |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1998 cc |
| Boring | 84 mm |
| Slag | 90 mm |
| Compressieverhouding | 15 : 1 |
| Motorcode | YLDC |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Continental / Siemens SID212 (soms SID212evo) |
| Fabrikant | Continental / Siemens |
| Opmerking | Bench-unlock vereist; na unlock programmeren via OBD. |
Let op — Dit model gebruikt doorgaans een SID212 ECU. Voor tuning moet de ECU eerst worden ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Over de Ford Kuga 2.0 EcoBlue 150 pk
De Kuga combineert gezinspraktisch gemak met het wendbare karakter van de Focus (C2-platform). De 2.0 EcoBlue is stil en zuinig, met veel trekkracht bij lage toeren – ideaal voor lange ritten en caravanwerk.
- In Europa heet hij Kuga; het zustermodel in Noord-Amerika is de Ford Escape.
- C2-platform: lichter, directer stuurgedrag en comfortabele demping.
- EcoBlue-techniek: SCR/AdBlue en variabele turbo voor schone, soepele power.
- Praktisch: verschuifbare achterbank, vlakke laadvloer en (optioneel) handsfree achterklep.
- Assistentie: adaptive cruise, lane keeping en verkeersbordherkenning maken ‘m relaxter op de snelweg.
- Beschikbaar met vierwielaandrijving op bepaalde uitvoeringen.

