• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Ford Galaxy 2.0 TDCI Ecoblue 150 pk

Vanaf € 799,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Ford Galaxy 2.0 TDCI Ecoblue 150 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 150 pk 153 pk 190 pk 196 pk
Koppel 370 Nm 377 Nm 440 Nm 453 Nm
Max. koppel bij 2000–2500 tpm 2000–2500 tpm 2000–2500 tpm 2000–2500 tpm
Topspeed 192 km/u 196 km/u 211 km/u 213 km/u
Prijs incl. BTW € 799,- € 799,- € 899,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week 1 tot 1,5 week
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel * € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
MotorWaarde
Boring 85 mm
Slag 88 mm
ECUSpecificatie
Type SID212
Fabrikant Continental / Siemens
Opmerking Bench-unlock vereist; na unlock programmeren via OBD

Let op — Dit model heeft een SID212 ECU. Voor tuning moet de ECU eerst worden ge-unlocked. Hiervoor hebben we de auto ca. 1–1,5 week nodig. De auto staat gedurende deze periode veilig in onze garage. Kosteloze leenauto op verzoek beschikbaar.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 799,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


De eerste generatie van de Galaxy werd in 1995 gelanceerd, samen met de identieke Volkswagen Sharan. Een jaar later volgde de eveneens indentieke Seat Alhambra. In 2002 onderging de Galaxy een kleine facelift, waarbij vooral de voorzijder werd gemoderniseerd. Ford besloot zijn eigen weg te gaan, wat in 2006 leidde tot de tweede generatie. De nieuwe Ford Galaxy werd samen met familielid S-MAX geïntroduceerd. De beide MPV's komen grotendeels overeen, de Galaxy is vooral functioneel neergezet, de S-MAX heeft een wat sportievere uitstraling.

Met chiptuning van de Ford Galaxy 2.0 TDCI Ecoblue 150 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. De standaard waardes zijn de fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het uitvoeren van de chiptuning zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft voelt de auto comfortabeler en "lichter" aan.