| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 130 pk | n.b. | 140pk | n.b. |
| Koppel | 240 Nm | n.b. | 280 Nm | n.b. |
| Max. koppel bij | 1500 tpm | n.b. | 1500 tpm | n.b. |
| Topspeed | 195 km/u | n.b. | 210 km/u | n.b. |
| Prijs inclusief BTW | € --- | € 399,- | €--- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | n.b. |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Alle Fiat motoren voorzien wij van echte chiptuning! Dus geen powerbox / piggybag dat helaas nog door de meeste tuners wordt aangeboden. Middels echte chiptuning valt er veel meer vermogen uit het blok te halen op een veiligere manier. Tevens is het dan mogelijk om toerenbegrenzers te verleggen en snelheidsbegrenzers te verwijderen. Veel benzine en diesel motoren zijn softwarematig begrenst. Dit is dan ook één van de redenen waarom er vaak onvoorstelbare winsten te behalen zijn middels chiptuning. Denk hierbij aan de 1.4 T-jet motor die in verschillende vermogensvarianten op de markt zijn gebracht. Dit is één hetzelfde blok, alleen softwarematig geknepen. Bij de dealer betaald u voor een zwaardere motorisatie al gauw honderden al dan niet duizenden euro's extra!
Wat wij de laatste tijd veel terug zien is dat men steeds vaker kiest voor een roetfilter en EGR verwijder oplossing. Vooral bij de 1.3 Multijet Diesel zijn de roetfilters een bekende kwaal. Uw roetfilter verwijderen is dan ook de perfecte oplossing.
Unlimited tuning tuned veel Fiat motoren. We zijn dan ook sponsor van diverse Fiat fora. Denk hierbij aan de Fiat Bravo / Brava / Marea club en de Fiat Stilo club

