Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 75 pk | 85 pk | 95 pk | 105 pk |
Koppel | 190 Nm | 210 Nm | 240 Nm | 260 Nm |
Max. koppel bij | 1750 tpm | 1750 tpm | 1750 tpm | 1750 tpm |
Topspeed | 165 km/u | 170 km/u | 180 km/u | 185 km/u |
Prijs inclusief BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning
- Uitstekende service
- 6 dagen in de week open
- Gratis telefonisch contact via ons 0800-nummer
De Fiat Punto werd in 1993 geïntroduceerd als vervanger van de Uno. Naast de hatchback is er van de eerste generatie ook een Cabrio geleverd. De tweede generatie verscheen in 1999, die vervolgens in 2003 werd gefacelift. De derde generatie gaat sinds 2006 mee en heeft inmiddels drie facelifts ondergaan. Om te benadrukken dat de auto een stuk gegroeid was, noemde Fiat hem Grande Punto. Bij de tweede facelift in 2009 werd de auto omgedoopt tot Punto Evo. Bij de laatste facelift in 2012 heet de kleine Fiat weer gewoon Punto. De Punto is de laatste jaren vooral gewild met de 1.3 Multijet dieselmotor, vanwege de 14% bijtelling. Vanaf 2012 is de Punto ook verkrijgbaar met een zuinige tweecilinder benzinemotor.
Met chiptuning van de Fiat Grande Punto 1.3 JTD 75 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat een hoger koppel tot uw beschikking heet bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.