• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Dodge Charger 3.6 V6 296 pk

Vanaf € 399,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Dodge Charger 3.6 V6 296 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 296 pk --- pk 311 pk --- pk
Koppel 353 Nm --- Nm 368 Nm --- Nm
Max. koppel bij 4800 tpm 4800 tpm 4800 tpm 4800 tpm
Topspeed 200 km/u --- km/u 220 km/u --- km/u
Prijs incl. BTW € 399,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 3604 cc
Boring 96 mm
Slag 83 mm
Compressieverhouding 10,2 : 1
Motorcode ERB (Pentastar V6)
ECUSpecificatie
Type Continental GPEC2 / GPEC2A (PCM)
Fabrikant Continental
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD; bij sommige varianten kan bench/VR benodigd zijn.

Let op — Exacte ECU-variant verschilt per bouwjaar. Neem contact op voor de juiste programmeermethode voor jouw auto.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 399,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.

Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!

Quality doesn’t come cheap!

Unlimited Tuning staat voor:

  • Kwaliteits software
  • Echte chiptuning (geen powerbag)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen in de week open
  • Goed en snel bereikbaar via onze live-chat
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Dodge

Dodge-chiptuning – HEMI & Hellcat met Europese finesse en maximale controle

Of je nu rijdt in een Charger, Challenger, Durango of RAM: onze maatwerk-kalibraties leveren tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met behoud van betrouwbaarheid, naadloze schakelkarakteristiek en dagelijkse bruikbaarheid.

Mopar ECU-expertise

We optimaliseren koppelstrategieën, brandstof/ontsteking en (waar van toepassing) boostregeling. Dit geeft een feller aansprekende gasrespons, sterkere midrange en gecontroleerde top-end power.

  • HEMI 5.7/6.4 & 6.2 Supercharged (Hellcat)
  • ECU’s: GPEC2/GPEC3, Bosch ME/EDC, (diesel) Cummins-platformen
  • OEM-veilig, volledig reversibel (originele software opgeslagen)

Automaat/TCU-optimalisatie (optioneel)

Voor modellen met TorqueFlite / ZF8HP passen we – waar mogelijk – de TCU-parameters aan voor sneller opschakelen, slimmer terugschakelen en verhoogde koppellimieten. Perfect in combinatie met Stage 2/3.

  • Betere koppeloverdracht en “kickdown” respons
  • Consistente schakelkwaliteit bij vollast

Gebruiksscenario’s

  • Straatgebruik: meer souplesse en instant koppel
  • Towing/werk: sterker onderin en stabielere olietemp. door efficiënter vermogen
  • Track/drag: voorspelbare vermogensopbouw en stabiele inlaattemperatuur-strategie

Proces & transparantie

  • Intake + health check (diagnose, updates, logging)
  • Kalibratie op maat, met oog voor thermische reserves
  • Dyno-rapport optioneel (voor- en nameting op aanvraag)

We werken binnen wet- en regelgeving; emissiesystemen blijven operationeel.

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software-optimalisatie binnen OEM-marges. Soepeler rijgedrag en merkbaar meer koppel, vooral in het middengebied. Originele hardware
Stage 2 Software + hardware (bijv. efficiëntere intercooler, performance-inlet, high-flow uitlaat) voor meer flow en thermische stabiliteit. Gematigde upgrades
Stage 3 Maximale performance met supercharger/turbo-upgrades en aangepaste brandstof-/injectorstrategie. Volledige custom kalibratie. Uitgebreide performance-hardware

Pro-tips voor de beste resultaten

  • Premium brandstof (waar relevant) benut de ontstekingsmarge beter
  • Frisse bougies/filters en gezonde koeling = stabielere runs
  • Combineer met TCU-tuning voor de grootste “seat-of-the-pants” winst