• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Dodge Challenger 5.7 V8 Hemi 377 pk

Vanaf € 499,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Dodge Challenger 5.7 V8 Hemi 377 pk

 StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 377 pk --- pk 400 pk --- pk
Koppel 542 Nm --- Nm 572 Nm --- Nm
Max. koppel bij 4300 tpm 4300 tpm 4300 tpm 4300 tpm
Topspeed 249 km/u --- km/u 274 km/u --- km/u
Prijs incl. BTW € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 5654 cc
Boring 99,5 mm
Slag 90,9 mm
Compressieverhouding 10,5 : 1
Motorcode EZC (5.7 HEMI “Eagle”)
ECUSpecificatie
Type Continental GPEC2 / GPEC2A (modeljaar-afhankelijk)
Fabrikant Continental / Vitesco
Opmerking Programmeren via OBD; bij MY2015+ vaak PCM-unlock vereist (bench/VR).

Let op — Exacte ECU-variant verschilt per bouwjaar. Neem contact op voor de juiste programmeermethode voor jouw auto.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Vermogensmeting is optioneel en niet standaard inbegrepen. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 499,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Dodge

Dodge-chiptuning – HEMI & Hellcat met Europese finesse en maximale controle

Of je nu rijdt in een Charger, Challenger, Durango of RAM: onze maatwerk-kalibraties leveren tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel, met behoud van betrouwbaarheid, naadloze schakelkarakteristiek en dagelijkse bruikbaarheid.

Mopar ECU-expertise

We optimaliseren koppelstrategieën, brandstof/ontsteking en (waar van toepassing) boostregeling. Dit geeft een feller aansprekende gasrespons, sterkere midrange en gecontroleerde top-end power.

  • HEMI 5.7/6.4 & 6.2 Supercharged (Hellcat)
  • ECU’s: GPEC2/GPEC3, Bosch ME/EDC, (diesel) Cummins-platformen
  • OEM-veilig, volledig reversibel (originele software opgeslagen)

Automaat/TCU-optimalisatie (optioneel)

Voor modellen met TorqueFlite / ZF8HP passen we – waar mogelijk – de TCU-parameters aan voor sneller opschakelen, slimmer terugschakelen en verhoogde koppellimieten. Perfect in combinatie met Stage 2/3.

  • Betere koppeloverdracht en “kickdown” respons
  • Consistente schakelkwaliteit bij vollast

Gebruiksscenario’s

  • Straatgebruik: meer souplesse en instant koppel
  • Towing/werk: sterker onderin en stabielere olietemp. door efficiënter vermogen
  • Track/drag: voorspelbare vermogensopbouw en stabiele inlaattemperatuur-strategie

Proces & transparantie

  • Intake + health check (diagnose, updates, logging)
  • Kalibratie op maat, met oog voor thermische reserves
  • Dyno-rapport optioneel (voor- en nameting op aanvraag)

We werken binnen wet- en regelgeving; emissiesystemen blijven operationeel.

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software-optimalisatie binnen OEM-marges. Soepeler rijgedrag en merkbaar meer koppel, vooral in het middengebied. Originele hardware
Stage 2 Software + hardware (bijv. efficiëntere intercooler, performance-inlet, high-flow uitlaat) voor meer flow en thermische stabiliteit. Gematigde upgrades
Stage 3 Maximale performance met supercharger/turbo-upgrades en aangepaste brandstof-/injectorstrategie. Volledige custom kalibratie. Uitgebreide performance-hardware

Pro-tips voor de beste resultaten

  • Premium brandstof (waar relevant) benut de ontstekingsmarge beter
  • Frisse bougies/filters en gezonde koeling = stabielere runs
  • Combineer met TCU-tuning voor de grootste “seat-of-the-pants” winst