• Al ruim 11+ jaar ervaring Al ruim 16+ jaar ervaring
  • State of the art apparatuur State of the art apparatuur
  • 5 Filialen in de Benelux 5 Filialen in de Benelux
  • Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling: 9.6 Gemiddelde klantbeoordeling

Resultaten
Chiptuning Dacia Jogger 1.6 Hybrid 140 pk

Vanaf € 299,00
Offerte aanvragen

Chiptuning Dacia Jogger 1.6 Hybrid 140 pk

StandaardEcotuningNormalXtreme
Vermogen 140 pk --- pk 153 pk --- pk
Koppel 205 Nm --- Nm 215 Nm --- Nm
Max. koppel bij 3400 tpm 3400 tpm 3400 tpm 3400 tpm
Topspeed 167 km/u --- km/u 184 km/u --- km/u
Prijs incl. BTW € 399,- € 499,-
Overname Fabrieksgarantie Gratis Gratis Gratis v.a. € 179,-
Software Garantie Gratis Gratis Gratis Gratis
K&N Luchtfilter (± 6 pk) Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar Beschikbaar
Techniek OBD OBD OBD OBD
Montagetijd 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur 1,5 uur
Inbouw op locatie optioneel * € 85,- € 85,- € 85,- € 85,-
Vermogensmeting optioneel ** € 75,- € 75,- € 75,- € 75,-
Motor specificatie
Motorinhoud 1598 cc
Boring 78 mm
Slag 83,6 mm
Compressieverhouding 10,7 : 1
Motorcode H4M (ICE, onderdeel van E-Tech 140 hybride)
ECUSpecificatie
Type Continental/Vitesco EMS3125 (ICE) + Hybrid Control Module/inverter
Fabrikant Continental/Vitesco (EMS3125)
Opmerking Programmeren doorgaans via OBD op EMS3125; hybride modules worden niet herschreven.

Let op — Exacte ECU-variant verschilt per bouwjaar. Neem contact op voor de juiste programmeermethode voor jouw auto.

* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.

Vanaf € 299,00 Offerte aanvragen

Aanvullende chiptuning informatie

Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.

Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.

Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.

Unlimited Tuning staat voor:

  • In-house developed kwaliteitssoftware
  • Echte chiptuning (geen powerboxen)
  • Uitstekende service
  • 5 dagen per week geopend
  • Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Vraag hier een offerte aan, zo geregeld


Unlimited Tuning · Dacia

Dacia-chiptuning – slim meer koppel, zuiniger rijden en relaxter toeren

Dacia’s TCe en Blue dCi motoren reageren opvallend sterk op een nauwkeurige software-optimalisatie. Met Unlimited Tuning ervaar je tot 50% meer vermogen en 60% meer koppel – ideaal voor inhaalacties, caravan/aanhangergebruik en lagere toeren bij kruissnelheid.

Veilig binnen OEM-marges

We optimaliseren turbodruk, brandstof- en ontstekingstabellen en koppelbegrenzers. Resultaat: directere gasrespons, merkbaar meer trekkracht vanaf lage toeren en een soepelere powerband.

  • Tot 50% meer vermogen · tot 60% meer koppel
  • OEM-veiligheidsmarges behouden, volledig reversibel
  • ECU’s: Bosch MD1/MG1/EDC17, Siemens/Continental SID, Delphi

Praktische winst in het dagelijks gebruik

  • Minder schakelen door extra koppel onderin
  • Beter rijden met belading of aanhanger
  • Potentieel lager verbruik bij gelijkblijvende rijstijl

Toepassing & transmissies

Geschikt voor o.a. Duster, Sandero/Stepway, Jogger, Dokker, Lodgy in TCe (0.9/1.0/1.3) en Blue dCi (1.5).

Transmissie: handgeschakeld en waar van toepassing EDC/X-Tronic – we stemmen de koppellimieten en koppelopbouw hier netjes op af.

AmersfoortTilburgGoesDelfzijlZulte (BE)

Transparant en servicegericht

  • Originele software veilig opgeslagen (eenvoudig terug te zetten)
  • Heldere intake + health check (foutcodes/updates)
  • Dyno-rapport optioneel (voor- en nameting op aanvraag)

We werken binnen geldende wet- en regelgeving; emissiesystemen blijven operationeel.

Dyno-rapport: optioneel (voor- en nameting op aanvraag).

Stages (1 t/m 3)

Maatwerk
StageOmschrijvingGeschikte setup
Stage 1 Software-optimalisatie binnen OEM-marges. Focus op souplesse, trekkracht en comfort. Originele hardware
Stage 2 Software + hardware (bijv. efficiëntere intercooler/aanzuiging) voor extra flow en koeling. Gematigde upgrades
Stage 3 Volledige performance-setup met geavanceerde turbo-/injectie-upgrades en custom kalibratie. Uitgebreide hardware

Veelgestelde vragen

Wat merk ik direct? Meer trekkracht onderin en soepeler optrekken, vooral met gezin/belading.

Heeft het invloed op onderhoud? Nee, onderhoudsschema’s blijven leidend; wij werken binnen veilige marges.

APK/emissies? We houden emissiesystemen operationeel en tunen binnen de regels.