| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 204 pk | 218 pk | 240 pk | 253 pk |
| Koppel | 440 Nm | 460 Nm | 540 Nm | 570 Nm |
| Max. koppel bij | 1900 tpm | 1900 tpm | 1900 tpm | 1900 tpm |
| Topspeed | 230 km/u | 235 km/u | 250+ km/u | 250+ km/u |
| Prijs inclusief BTW | € 299,- | € 399,- | € 499,- | |
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
| Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
In 2004 lanceerde Citroën de C4 als opvolger van de Xsara. De eerste generatie kreeg een opvallend uiterlijk mee, waarbij de driedeurs Coupé nog een stuk extravaganter oogde dan de vijfdeurs hatchback. Ook een opvallend detail is het in het midden geplaatste digitale dashboard waar licht van achteruit doorheen schijnt. In 2010 verscheen de tweede en huidige generatie met een veel conservatiever design en een klassiek De C6 is de laatste grote Citroën die ook nog een beetje volgens de oude Citroën filosofie geconstueerd is. In 1999 werd het studiemodel C6 Lignage getoond. Pas in 2005 leidde dat tot een productiemodel. Als één van de laatste Citroëns beschikt de C6 over hydroactieve vering met elektronisch geregelde vering en schokdemping. De C6 werd geleverd met een 3,0-liter V6 benzinemotor en dieselmotoren met inhouden van 2,2-, 2,7 en 3,0-liter. In december 2012 rolde de laatste Citroën C6 van de band.dashboard. De Coupé keerde niet meer terug ten gunste van de DS4.
Met chiptuning van de Citroen C6 2.7 HDI 204 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.

