* De snelheidsbegrenzer kan op elke mogelijke snelheid ingesteld worden (bijv. ook 55 km/u) voor meer souplesse, geen ‘hikken’ en een veiligere rijomgeving door mee te kunnen stromen met het verkeer.
Topsnelheid richtwaarde na aanpassing: typisch 70–80 km/u bij ≥80% accupercentage en warme accu/omgeving; bij koude accu of lage SOC is ~60–70 km/u realistischer.
Het is niet mogelijk om de snelheid te schakelen met een schakelaar; de ECU ondersteunt geen switchable settings. Terug naar origineel kan altijd (gratis, bijv. voor garantie). Na dealerbezoek kunnen wij de Rocks-E opnieuw tunen voor € 80,-.
Standaard wordt de auto niet op de vermogensbank geplaatst, tenzij daar aanleiding voor is. Wilt u een vermogensrun vóór en ná de tuning, dan kan dat: € 75,- inclusief testrapport.
Video: ECU-uitbouw (4 schroeven) — U kunt ook alleen de ECU per post opsturen. Gebruik dan a.u.b. dit formulier: download formulier (PDF).
Meer info over de snelheidsbegrenzer (Rocks-E & Ami)
For our international customers
You can visit us with the ECU only (4 screws; see removal video), or ship it to us by post. We tune it the same day we receive it and ship it back at least the next day. Please include the completed form in the box. Switchable speed settings are not supported by the ECU.
Alle waarden zijn indicatief en afhankelijk van voertuigconditie, accu-status/temperatuur. Houd rekening met lokale wetgeving m.b.t. snelheidsaanpassingen op L6e/L7e voertuigen. Vermogensmeting is optioneel en niet standaard inbegrepen.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
De Citroen Ami is 2,41 meter lang, weegt 471 kilo en heeft een accupakket van 5,5 kWh. In 3,5 uur kun je die accu thuis aan het stopcontact weer helemaal opladen, maar via een adapter kun je hem ook aan een publieke laadpaal opladen. De topsnelheid van de Ami bedraagt (ongetuned) 45 km/h en de WLTP-actieradius ligt op 75 kilometer.

