Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 333 pk | n.b. | 410 pk | 440 pk |
Koppel | 440 Nm | n.b. | 530 Nm | 560 Nm |
Max. koppel bij | 2900 tpm | n.b. | 2900 tpm | 2700 tpm |
Topspeed | 243 km/u | n.b. | 250+ km/u | 250+ km/u |
Prijs inclusief BTW | € --- | € 399,- | € 1100,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | n.b. |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
DSG aanpassing (optioneel) *** | € 300,- | € 300,- | € 300,- |
Als u kiest voor de Xtremetuning dan wordt ook de compressor pulley vervangen door een kleinere diameter. Dit heeft tot gevolg dat de compressor harder draait in elk toerental en dus veel meer extra vermogen en trekkracht beschikbaar is. Na het plaatsen zorgen wij ervoor dat de software hierop wordt aangepast en de lucht / brandstofverhoudingen kloppen (AFR ratio). Voor deze modificatie hebben we de auto 1 hele dag nodig.
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
*** U kunt er voor kiezen om tijdens de tuningsessie de DSG van extra opties te voorzien. Zo kunnen wij de schakeltijden nog korter maken en launch control activeren. Voor alle mogelijkheden kijk hier.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning
- Uitstekende service
- 6 dagen in de week open
- Gratis telefonisch contact via ons 0800-nummer
De Q7 werd in 2005 geïntroduceerd was de eerst SUV van Audi, en de eerste vertegenwoordiger van de Q-lijn. De Q7 maakt gebruikt van hetzelfde platform als de Volkswagen Touareg en Porsche Cayenne. De Q7 is beschikbaar met zes- en achtercilinder benzine- en dieselmotoren. Een unicum was de Q7 V12 TDI voorzien van een 6,0-liter twaalfcilinder dieselmotor met 500 pk en 1000 Nm.
Met chiptuning van de Audi Q7 3.0 TFSI 333 pk zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.