| Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
|---|---|---|---|---|
| Vermogen | 204 pk | --- | 290 pk | 300 pk |
| Koppel | 320 Nm | --- | 450 Nm | 465 Nm |
| Max. koppel bij | 1450–4475 tpm | 1450–4475 tpm | 1450–4475 tpm | 1450–4475 tpm |
| Topspeed | 241 km/u | --- | 265 km/u | 268 km/u |
| Prijs incl. BTW | € 399,- | € 499,- | ||
| Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
| Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
| K&N Luchtfilter (± 6 pk) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
| Techniek | OBD | OBD | OBD | OBD |
| Montagetijd | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur | 1,5 uur |
| Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
| Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
| Motor specificatie | |
|---|---|
| Motorinhoud | 1984 cc |
| Boring | 82.5 mm |
| Slag | 92.8 mm |
| Compressieverhouding | 11.7 : 1 |
| Motorcode | DMS (MHEV 204 pk) |
| ECU | Specificatie |
|---|---|
| Type | Continental Simos 18.10 (EA888 Gen3); sommige bouwjaren Bosch MG1CS001 |
| Fabrikant | Continental / Bosch |
| Opmerking | Programmeren doorgaans via OBD; bij bepaalde varianten kan bench/VR nodig zijn. |
Let op — Exacte ECU-variant verschilt per bouwjaar. Neem contact op voor de juiste programmeermethode voor jouw auto.
* Bij inbouw op locatie komt één van onze technici bij u thuis of op het werk.
** Standaard geen dyno-run tijdens de sessie tenzij nodig. Wil je een meting vóór en ná tuning, dan kan dat inclusief testrapport.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning wordt de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling wordt verfijnd naar de specifieke wens van de klant. Bij turbomotoren optimaliseren wij onder andere: de hoeveelheid brandstofinspuiting, het injectiemoment, het ontstekingstijdstip, de turbodruk, de raildruk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren in de software gedowngraded. Deze kunstmatige begrenzing halen wij in dat geval volledig weg.
Wij voeren uitsluitend échte chiptuning uit en plaatsen géén piggybacks of powerboxen.
Unlimited Tuning staat voor:
- In-house developed kwaliteitssoftware
- Echte chiptuning (geen powerboxen)
- Uitstekende service
- 5 dagen per week geopend
- Goed en snel bereikbaar via live-chat & WhatsApp
Voor
alle Audi modellen voeren we alleen echte chiptuning uit. We plaatsen zeker geen powerbox/piggybag! Van de meeste nieuwe modellen zien we vaak dat er één dezelfde motor op de markt wordt gebracht en deze dan softwarematig terug getuned wordt. Denk bijvoorbeeld aan de 1.6 TDI 75pk, 90pk en 105pk. Ze bevatten alle drie dezelfde motor en kunnen dan ook alle naar de 145pk toe getuned worden. Bij VAG zien we veel problemen met de EGR klep. Wij raden het dan ook ten zeerste aan om de EGR uit te laten schakelen tijdens de tuningssessie. Dit kan al voor een kleine meerprijs, terwijl het vervangen van de klep in de honderden euro's kan oplopen. Tevens blijft het inlaattraject mooi schoon als de EGR is uitgeschakeld.

