Standaard | Ecotuning | Normal | Xtreme | |
---|---|---|---|---|
Vermogen | 160 pk | n.b. | 210 pk | 220 pk |
Koppel | 250 Nm | n.b. | 320 Nm | 335 Nm |
Max. koppel bij | 1500 tpm | n.b. | 1500 tpm | 1500 tpm |
Topspeed | 218 km/u | n.b. | 233 km/u | 243 km/u |
Prijs inclusief BTW | € --- | € 399,- | € 499,- | |
Overname Fabrieksgarantie | Gratis | Gratis | Gratis | v.a. € 179,- |
Software Garantie | Gratis | Gratis | Gratis | Gratis |
K&N Luchtfilter ( ± 6pk ) | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar | Beschikbaar |
Techniek | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode | OBD / bootmode |
Montage tijd | 1.5 uur | 1.5 uur | 1.5 uur | 2 uur |
Inbouw op locatie optioneel * | € 85,- | € 85,- | € 85,- | € 85,- |
Vermogensmeting optioneel * | € 75,- | € 75,- | € 75,- | € 75,- |
DSG aanpassing (optioneel) *** | € 300,- | € 300,- | € 300,- |
* Als u kiest voor inbouw op locatie, dan komt één van onze technicus bij u thuis of op het werk langs om de tuning in te bouwen.
** Standaard wordt de auto niet op de vermogenstestbank geplaatst tijdens de tuningssessie, tenzij hier aanleiding voor is. Als u een vermogensrun wilt op onze dyno van voor de tuning en daarna, dan is dit mogelijk. Uiteraard krijgt u het testrapport mee naar huis!
*** U kunt er voor kiezen om tijdens de tuningsessie de DSG van extra opties te voorzien. Zo kunnen wij de schakeltijden nog korter maken en launch control activeren. Voor alle mogelijkheden kijk hier.
Aanvullende chiptuning informatie
Middels chiptuning van de auto word de werking van de motor geoptimaliseerd. De standaard fabrieksafstelling word verfijnt naar de klant zijn specifieke wens. Bij turbo motoren veranderen wij onder anderen de volgende instellingen: brandstof hoeveelheid inspuiting, het moment van inspuiten, het moment van ontsteken, de turbodruk, rail-druk en diverse softwarematige begrenzingen.
Daarnaast zijn veel motoren ge-downgrade in de software. Deze "begrenzing" halen we in dat geval dan ook weg.
Wij voeren alleen de echte chiptuning uit en geen piggybags/ powerboxen!
Quality doesn’t come cheap!
Unlimited Tuning staat voor:
- Kwaliteits software
- Echte chiptuning
- Uitstekende service
- 6 dagen in de week open
- Gratis telefonisch contact via ons 0800-nummer
De Audi A4 (B5) werd eind 1994 gelanceerd als opvolger van de Audi 80. In 1996 werd de reeks uitgebreid met een Avant. De eerste generatie kreeg in 1999 nog een kleine facelift en werd uiteindelijk in 2001 afgelost door een nieuw model (B6).
De tweede generatie is vanaf 2002 ook verkrijgbaar als cabriolet. De facelift in 2004 was redelijk ingrijpend met de single frame grille aan de voorzijde en een compleet redesign voor de achterzijde.
In 2007 lanceerde Audi de derde generatie A4 (B7) met een sierlijker design dan de vorige modellen. Opnieuw als sedan en stationcar. De cabriolet verdween van het toneel, en in 2009 terug in de sportievere A5-lijn. Vanaf het begin is de A4 beschikbaar geweest met een riant aanbod aan vier- en zescilindermotoren, zowel benzine als diesel.
Met chiptuning van de Audi A4 1.8 TFSI 160 pk 2008 zullen de motorprestaties sterk verbeterd worden. Alle hieronder beschreven standaard specificaties zijn fabrieksopgave. Alle Eco- Normal- en Xtreme Tuning (stage 2) waardes zijn uitgemeten op een vermogenstestbank. Na het chiptunen zult u direct het verschil ervaren. De auto rijdt rustiger, stiller, sneller en zuiniger. Doordat u een hoger koppel tot uw beschikking heeft bespaard u brandstof en voelt de auto comfortabeler, soepeler en "lichter" aan.