We make you go faster!

Bel voor een vrijblijvende offerte - 033 - 754 9111

Motor & Quad

Vanaf het moment dat de motorfiets met een computer is uitgerust is er ook chiptuning beschikbaar. Via de computer wordt de inspuiting en ontsteking electronisch gestuurd. Dit in tegenstelling tot vroeger waar de carburateur en de ontsteking handmatig moest worden afgesteld.

 

Met chiptuning kunnen we de fabriekssettings wijzigen. Dit resulteerd in een agressief aanvoelende motor, die vlotter acceleerd en een hogere topspeed bereikt. Speedlimiters kunnen in de software worden geelimineerd of juist aangebracht worden. Ook al lijken de cijfers niet altijd veel wat er bij komt, bij een motor is dit toch echt zeer goed merkbaar! 

 

Heeft u al diverse aanpassingen aan de motorfiets gedaan zoals een uitlaat, luchtfilter of nokkenassen, dan is de chip afstellen een noodzaak. Ook de reeds gedane modificaties komen dan na chiptuning nog beter tot zijn recht.

 Powercommander VS Rapidbike

Sommige motoren zijn (nog) niet te chiptunen terwijl ze wel een electronisch gestuurde ontsteking en inspuiting hebben. In een geval als dit dat de computer nog niet omgeprogrammeerd kan worden, zijn we genoodzaakt om hier omheen te werken. Een Powercommander of Rapid bike zijn dit soort modulles die dan hun werk dienen te doen. Deze worden op diverse sensoren aangesloten van het motorblok. Deze modulles beinvloeden de signalen die de computer naar het motorblok stuurt. Dit heeft ook tot gevolg dat er meer vermogen beschikbaar is en de motor feller oppakt. Hieronder de voor en nadelen van een Powercommander / Rapid bike ten opzichte van echte chiptuning:

 

Voordelen externe modulle ten opzichte van chiptuning:

- Kan eventueel meegenomen worden naar een andere motorfiets met (dezelfde motor)

- In sommige gevallen kan er geswitched worden tussen verschillende mappen (tuning setups)

 

Nadelen externe modulle ten opzichte van chiptuning:

- Levert minder vermogen dan chiptuning

- Is duurder dan chiptuning